Outreach, Harpenden, there we are! - Reisverslag uit Harpenden, Verenigd Koninkrijk van Sanneinbelize - WaarBenJij.nu Outreach, Harpenden, there we are! - Reisverslag uit Harpenden, Verenigd Koninkrijk van Sanneinbelize - WaarBenJij.nu

Outreach, Harpenden, there we are!

01 December 2017 | Verenigd Koninkrijk, Harpenden

Outreach is begonnen. Vorige week woensdag vertrok het Japan team, donderdag het team naar Moldavië en vrijdag was het onze tijd om te gaan! 's Ochtends met de costal  (watertaxi /speedboot naar San Pedro) en vervolgens met de ferry naar Belize city om daar op het vliegtuig te stappen. Een vlucht van 4 uur richting Toronto Canada en daar een overstap van 1,5 uur dus gelijk door naar ons volgende vliegtuig richting Londen. Na een vlucht van 6 uur kwamen we aan op Londen.

Ik was even vergeten wat kou was en hoe dat voelde, na 2 maanden in het zonnetje van Belize. Jas aan, sjaal om en welkom in Europa. Vanaf het vliegveld met de trein richting Harpenden.. Tja, 11 meiden met backpack in een drukke trein past natuurlijk niet... toen de trein aankwam en iedereen zich erin probeerde te proppen, was de trein toch echt vol, terwijl er nog 4 meiden (waaronder ik) nog op het perron stonden. Welkom op outreach. Gelukkig ging na 15 minuten een trein en werden we weer herenigd met de groep.

We verblijven voor 9 dagen in Harpenden op een YWAM base. Een prachtige locatie waar we bijkomen van de jetlag, we onze visums moeten regelen voor Mozambique en daarnaast veel tijd besteden aan voorbede, teambuilding en voorbereidingen voor Mozambique.

Uitdaging nummer 1 zijn de visums. Maandagochtend fris en fruitig richting de ambasade. Daar kregen we te horen dat de Europeanen een visum kunnen krijgen, maar de Amerikanen niet. Die moeten hun visum in Amerika aanvragen, maar dat gaat natuurlijk niet. Na wat research blijkt inderdaad dat het de enige optie is. De uitdaging was begonnen maar we vertrouwde er op dat God ons niet voor niks naar Londen heeft gestuurd. We hebben veel gebeden... Een wonder zou moeten geschieden want wettechnisch kan het niet...

En.... ja hoor.... Een wonder geschiedde... dinsdag kregen we een belletje van de vrouw van de ambasade dat de Amerikanen woensdag kunnen langskomen, hun paspoort kunnen inleveren en dat de visums geregeld kunnen worden... ja.. voor ons was dit bericht een grote verrassing en voor mij als nuchtere Brabander ook echt een geen ontkomen aan dat God zo duidelijk werkt.
Dus gisteren zijn we weer naar de ambasade gedaan en hebben de Amerikanen hun paspoorten ingeleverd en hebben we vandaag de visums opgehaald!
Dit  bezoekje aan de ambasade hebben we een dagje highlights gedaan in Londen. Buckingham palace, Londen eye enz. We waren tenslotte toch in Londen dus hebben we deze kans maar gepakt!

De andere dagen gebruiken we om voorbede te doen voor de mensen hier, voor Afrika, we doen veel dingen samen als team om dichter naar elkaar toe te groeien en hecht te worden. En ik kan al zeggen dat, dat echt al goed lukt.

Persoonlijk gaat het echt goed... outreach is toch echt iets waar ik naar uit heb gekeken. Alhoewel het gek voelt om nu zo dichtbij huis te zijn, is dit een heerlijke plek om tot rust te komen en elkaar beter te leren kennen. We hebben een leuke groep meiden en geniet elke dag. Aankomende maandag 4 december vliegen we naar Mozambique, de warmte weer tegemoet en gaat het avontuur verder. We verblijven dan in het Iris centre van Heidy Baker. Ter plekke zullen we kijken waar er behoefte aan is en op welke manier we kunnen dienen.