Suprise - Reisverslag uit Belize-stad, Belize van Sanneinbelize - WaarBenJij.nu Suprise - Reisverslag uit Belize-stad, Belize van Sanneinbelize - WaarBenJij.nu

Suprise

Blijf op de hoogte en volg

12 November 2017 | Belize, Belize-stad

Hallo allemaal,

Ondertussen gaat de tijd stilletjes verder en zit ik hier al 2 maanden. Het voelt al zo normaal om in deze community te leven, maar het is gek om te realiseren dat we 1,5 maand geleden, 35 verschillende studenten vanuit verschillende landen en verschillende achtergronden komen naar 1 plek en leven 24/7 samen in een community. Het voelt als een grote familie. Elke avond kookt een groep van ons het avondeten. Ik kan me ook niet voorstellen hoe het is om zonder deze mensen te leven, hoe vreemd dat ook klinkt. Afgelopen week hadden we schoonmaakmiddag waarbij we met de hele groep de basis hebben schoongemaakt.

Een aantal weken geleden werden we bij elkaar geroepen en werden de outreachlanden bekend gemaakt. De landen waar we uit konden kiezen zijn Japan, Mozambique of Moldavië. "Tromgeroffel"  want......... ik ga naar Mozambique! Samen met 9 andere meiden en 1 staff gaan we daar voor twee maanden naar toe. Vanwege veranderingen binnen de school ga ik niet eind december, maar al over 1,5 week! Dat betekent dat we de komende week de laatste voorbereidingen treffen en dan richting het mooie Afrika vliegen! Na mijn outreach volg ik nog 4 weken lessen in Belize en dan vlieg ik gewoon op de geplande datum terug naar Nederland in Februari.
Mocht je het nu leuk vinden om te supporten of om daar iets te betekenen voor die mensen, dan kun je eventueel geld overmaken naar mijn rekening en ga ik daar een mooie manier zoeken om te besteden in Mozambique en die mensen te helpen. Mijn rekeningnummer is NL67RABO 0334231167.

De colleges gaan gewoon stilletjes verder. We hebben een week gehad over Christ and Culture en afgelopen week ging over Social Justice. Interessant om te duiken wat het wereldbeeld is van mensen uit andere culturen en afgelopen week we veel gezien in de Bijbel hoe belangrijk God gerechtigheid vindt. Afgelopen week hadden we een spreker die in Duitsland was geboren, zijn DTS in Nederland heeft gedaan en nu al 16 jaar in Amerika woont. Tijdens een van zijn praatjes vertelde hij cultuurverschillen die hij had ontdekt in Nederland. Mooi om dit eens van een andere kant te horen.

Persoonlijk gaat het goed met me en zit ik helemaal op mijn plek! Ik voel me hier helemaal thuis en wanneer ik met het thuisfront bel, moet ik soms lang nadenken wat het ook alweer was in het Nederlands. Een goed teken dus! Daarnaast is het gezellig met de mensen om me heen. Nu de outreach zo dichtbij komt, zie ik er echt naar uit om naar Afrika te gaan en ben ik zo benieuwd wat we daar gaan meemaken!

Mocht je het je het leuk vinden om een kaartje te sturen dan is het adres
YWAM DP/ Sanne Raamstijn
PO Box 110
San Pedro Town, Ambergris Caye
Belize, Central America

  • 20 November 2017 - 13:10

    Annelies:

    Hoi Sanne,
    Een hele goede tijd toegewenst in Mozambique.

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Belize, Belize-stad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Februari 2018

Einde in zicht

16 Januari 2018

Outreach Mozambique

16 Januari 2018

Outreach Mozambique

01 December 2017

Outreach, Harpenden, there we are!

12 November 2017

Suprise

Actief sinds 03 Okt. 2017
Verslag gelezen: 1465
Totaal aantal bezoekers 9785

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

03 Oktober 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: