Officiële eerste lesweek zit erop! - Reisverslag uit Belize-stad, Belize van Sanneinbelize - WaarBenJij.nu Officiële eerste lesweek zit erop! - Reisverslag uit Belize-stad, Belize van Sanneinbelize - WaarBenJij.nu

Officiële eerste lesweek zit erop!

14 Oktober 2017 | Belize, Belize-stad

Na een week van acclimatiseren, kennismaken en oriëntatie, is ook de eerste officiële lesweek voorbij! Ik zal jullie een kijkje geven in hoe een week er uitziet.

Op maandag starten we om 8 uur met worship. Eerst is er een van de studenten die een stukje deelt en vervolgens hebben we worship tot 8.45. Na een korte break hebben we van 9.00 tot 13.00 Lecture. Vier uur lang krijgen we onderwijs over verschillende onderdelen. 'S middags is het open/study.

Op dinsdag starten we met interschip, dit betekent dat we van 8.00-9.00 met elkaar in gebed gaan voor de dingen die er om ons heen gebeuren in de wereld. Vervolgens van 9.00-13.00 weer onderwijs. 'S middags is het open/study. 's Avonds hebben we leadership en gaan we dieper in op wat leiderschap is en wat voor soort leider je zelf bent.

Op woensdag starten we weer met worship van 8.00-9.00 en hebben we weer onderwijs tot 13.00. Om 14.00 hebben we smallgroup. We zitten met 6 studenten in een groep met 1 leider. Met deze leider heb je elke week een 1 op 1 moment en met je groepje heb je goede gesprekken of breng je samen quality time door. De rest van de dag is open/study.

Donderdag van 8.00-9.00 interschip en van 9.00-13.00 onderwijs. 's middags hebben we open/study en 's avonds hebben we een meeting/ soort kleine dienst, waarbij ook mensen uit de omgeving aansluiten.

Op vrijdag hebben we worship van 8.00-9.00, onderwijs tot 13.00 en 's avonds wordt is er een filmavond.
De weekenden zijn we vrij.

Het lijkt net of dat we veel vrij hebben op de open/study momenten. Naast het onderwijs, krijgen we opdrachten, moeten we boeken lezen, verzen leren en soort van reflecties schrijven. De planning daarvan mogen we zelf doen.
Als het lekker weer is kun je eerst gaan zwemmen, kajakken of snorkelen en vervolgens een stukje lezen. Of op winderige dagen kun je gaan zeilen of uitwaaien op de steiger terwijl je nadenkt over wat je tijdens de ochtend hebt gehoord. Het is dus vooral een relaxte setting.

Na een week leren we elkaar als groep steeds beter kennen. We zijn met 35 mensen, dus langzaam zie je mensen naar elkaar toe trekken. Er zijn een aantal meiden waar ik het goed mee kan vinden. Het Engels praten gaat steeds meer natuurlijker, dat zelfs tijdens skype gesprekken ik soms na moet denken over Nederlandse woorden. De Wi-Fi is helaas nog niet gemaakt, dus twee keer per week breng ik een bezoekje aan een klein winkeltje in de buurt om gebruik te maken van de Wi-Fi.

Kortom, een goede combinatie van onderwijs en ontspanning!

• 16 Oktober 2017 - 16:04

Ilse Marije:

Geweldig Sanne! Klinkt allemaal erg goed!

• 18 Oktober 2017 - 22:50

Ilona:

Sanne...wat leuk om zo je eerste indrukken te lezen.