Berichtje uit Belize - Reisverslag uit Belize-stad, Belize van Sanneinbelize - WaarBenJij.nu Berichtje uit Belize - Reisverslag uit Belize-stad, Belize van Sanneinbelize - WaarBenJij.nu

Berichtje uit Belize

08 Oktober 2017 | Belize, Belize-stad

Na een radiostilte van bijna een week, hier een bericht vanuit Belize. Vanwege een storm net voordat we kwamen ( waarbij er een dak is weggewaaid, de steiger verdwenen was en er veel schade was), is er geen Wi-Fi op de basis en moeten we naar de stad of een klein winkeltje in de buurt om berichten te kunnen versturen.

Mijn reis begon op maandagmorgen vanaf Schiphol. Vlucht van Amsterdam richting houston. Na een vlucht van 10 uur aangekomen, richting het hostel. Na een plaatselijke maaltijd (in Amerikaanse porties, zoveel dat toen ik de helft mee kreeg, wat ik over had, dit kon geven aan een vrouwelijke zwerfster langs de weg) terug naar het hostel om op tijd te gaan slapen, want besefte me dat ik met alle tijdsverschillen al meer dan 24 uur wakker was.
'S ochtends om 5 uur eruit, op weg naar het vliegveld om daar vervolgens het vliegtuig te nemen richting Belize. Aangekomen op Belize kon ik precies zien, wie er ook richting de YWAM basis gingen, waar ook ik naar toe moest.
Met 12 mensen stapte we in een klein vliegtuigje richting San Pedro en vanaf daar zijn we met de watertaxi naar onze plek van bestemming gebracht.

Ja, en daar zit ik dan. Aan de andere kant van de wereld, in 35 graden. We zijn met een groep van 35 studenten. De meeste zijn 18,19, 20 jaar en een paar tussen de 20-25. Uitgezonderd van een man van 40, ben ik de oudste student. De studenten komen vanuit verschillende landen. De meeste komen uit Amerika of Canada. Daarnaast nog uit Noorwegen, Zwitserland, Duitsland en Alaska.

Het lijkt bijna een resort waar we verblijven, maar alles is gewoon vrij basic. Ik slaap met 4 meiden in een casitra (soort hut/huisje)en een ventilator is daarbij geen overbodige luxe.
Alle maaltijden zijn op vaste tijden en dan eten we met heel de groep samen. Daarna wast iedereen netjes zijn eigen spullen af.

Afgelopen week hebben we de orientatieweek gehad. We hebben kennismakingsspellen gedaan(zandkastelen bouwen, krantenmeppertje, dramastukjes enz), verschillende onderdelen van de school zijn uitgelegd en we hebben rondleiding gehad langs alles. Op vrijdag begonnen we om 8 uur ochtends in een kring met zn allen en hebben we allemaal onze getuigenis verteld. Dit duurde tot avonds half 11 met tussendoor wat pauzes om te eten. Nu is het weekend en zijn we vrij.

Vanaf maandag beginnen de echte lessen en zullen we colleges krijgen. Elke week staat een bepaald thema centraal. Daarnaast zullen we ook in kleinere groepen dingen met elkaar bespreken, delen en overdenken.

Kortom, het avontuur is echt begonnen. Ik merkte bij mezelf dat het Engels praten aan het begin best schakelen was, maar het begint steeds meer te wennen. Stiekem is het fijn om geen Wi-Fi te hebben, zodat je echt kunt focussen op elkaar en elkaar beter kunt leren kennen. Zelf merk ik dat ik mn plekje nog wel moet vinden op sommige momenten, maar het is een droom van jaren die nu in vervulling gaat en ik geloof dat we een mooie tijd tegemoet gaan!

• 09 Oktober 2017 - 16:03

Gerlof:

Mooi avontuur!!!
    God mooi met jou op pad zeg:-)